wtorek, 23 czerwca 2015

Włochy.Rimini- Stare miasto (dzień 5-6) Podsumowanie

Ostatni dzień zostawiliśmy na poznawanie starego miasta Rimini, które kryje swoją włoską piękność.
Stare miasto położone jest poza nadmorskim centrum. Być może dlatego turyści czasem nie wiedzą o jego istnieniu.

Co zwiedzić w Rimini?

Wszystkie atrakcje i zabytki skumulowane są praktycznie niedaleko siebie. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od głównego dworca w Rimini, kierując się w stronę Tempio Malatestiano, najważniejszego budynku w mieście. Świątynia Malatestów uznawana jest za najpiękniejszy renesansowy kościół.

Dalej trafiliśmy na jeden z symboli Rimini jakim jest Łuk Augusta, najstarszy łuk tryumfalny z czasów cesarstwa rzymskiego.W tamtych czasach uznawany był za typową bramę miejską i raczej był symbolem otwartego miasta odnoszącego się do pokojowej polityki Augusta.

Jak na każde włoskie zwiedzanie nie można zapomnieć o sercu miasteczka jakim są place. Jednym z nich jest Piazza Cavour, przepiękny plac z posągiem Pawła V wraz z renesansową fontanną oraz przepiękny plac Piazza Tre Martiri.

Piazza Cavour
 Piazza Tre Martiri

Na koniec warto zobaczyć Most Tyberiusza zbudowany został w I w.n.e. Most zbudowany został z kamienia istryjskiego, a jego wygląd nie zmienił się od początku istnienia. Do dzisiaj jego masywny grzbiet służy samochodom osobowym.

Na koniec jeszcze kilka zdjęć z klimatycznego Starego Miasta w Rimini.

Pogoda tego dnia nam nie sprzyjała, musieliśmy przeczekać z dobre 45 min. aż przestanie padać i ruszyć w stronę nadmorskiego centrum. Głodni wstąpiliśmy do restauracji Ristorante Rimini Key, gdzie skusiliśmy się tym razem na włoski makaron w cenie 6-7 Euro wraz z karafką wina w cenie 12 Euro.
Porcje wydawały się bardzo małe, jednak smaczne. Wyszliśmy najedzenie i zadowoleni.

Na koniec dnia osłodziliśmy sobie życie naszymi ulubionymi lodami !

Dzień 6

Wszystko do dobre szybko się kończy. O godzinie 7 musieliśmy opuścić nasz hotel, udać się na główny dworzec kolejowy i wyruszyć w podróż do Bolonii, skąd czekał na nas samolot do Krakowa.
Przejazd z Rimini do Bolonii to koszt 9 Euro.
W Bolonii z dworca kolejowego ruszyliśmy w stronę lotniska autobusem, który można znaleść bezpośrednio przy dworcu.