niedziela, 13 marca 2016

Fuerteventura.Środkowo-zachodnia część wyspy (dzień 1)

Czterodniową przygodę na Fuerteventurze rozpoczęliśmy od zwiedzania środkowo-zachodniej części wyspy.

Poniżej trasa naszego pierwszego dnia zwiedzania Fuerteventury. zawierająca najważniejsze i najciekawsze miejscowości oraz punkty widokowe na wyspie.

Antigua

Wystarczyło opuścić miejscowość Caleta de Fuste i kierować się w stronę Antigua, aby już na prostym odcinku drogi, móc podziwiać piękny krajobraz Fuerteventury.

Antigua to mała i spokojna wioska, w której znajduję się tylko plac obsadzony palmami - Plaza de Antigua wraz z małym urokliwym kościółkiem - Iglesia Nuestra Senora de los angeles Antigua

Iglesia Nuestra Senora de los angeles Antigua

Mirador De Morro Velosa

Z Antigua kierowaliśmy się na malowniczą drogę FV-30, która uznawana jest za najatrakcyjniejszą na wyspie. Z racji, że droga prowadzi przez tereny górzyste, jest ona kręta. Naszym celem był punkt widokowy Mirador De Morro Velosa, z którego można podziwiać panoramę. Na miejscu znajduje się wystawa poświęcona Fuerteventurze, m.in. cała wyspa ukazana w formacie 3D. Skorzystać można również z usług kawiarni, gdzie wypiliśmy pyszną kawę za przyzwoitą cenę.

Ruszając z punktu widokowego i kierując się w stronę Betancurii, nie sposób zauważyć pomnika królów Majos.

Pomnik królów Majos

Betancuria

Cudowne i pełne uroku miasteczko, które charakteryzują białe domki. idealne komponujące się w krajobraz. Słońce, bezchmurne niebo, ławeczka i spokojna muzyka w tle, dają możliwośc zrelaksowania się. Znajduje się tutaj m.in. kościół św. Marii, Muzeum Archeologiczne, zaś głód można w lokalnych restauracjach.

Kościół św. Marii

Będąc w Betancurii, chcieliśmy trafić na kanaryjskie gospodarstwo Finca Pepe, w którym hoduje się kozy, osły i wielbłądy oraz wytwarza kozie sery. Niestety miejsce jest słabo oznakowane, dopiero po naprowadzeniu nas od mieszkańców trafiliśmy na dobrą drogę. Definitywnie zmyliło nas  inne gospodarstwo Granja La Villa, które było zamknięte, a jak się okazało po sprawdzeniu po przyjeździe do Polski, Finca Pepe znajduję się ok. 500 metrów dalej.

Gospodarstwo Finca Pepe oznaczyłem na mapie poniżej (do gospodarstwa prowadzi specyficzna stroma droga)

Viewpoint Las Penitas

Punkt widokowy, który mijamy na drodze FV-30. Warto się tutaj zatrzymać choć na chwilę. W tym miejscu spotkaliśmy ogromną ilość afrowiórek pręgowanych (inaczej wiewiórka ziemna). Przypominają one nasze rude wiewiórki, są natomiast bardziej ruchliwe- ciężko uchwycić je w kadrze. Warto mieć przy sobie wtedy małą przekąskę w postaci orzeszków.

Viewpoint Betancuria Marker

Punkt widokowy oddalony od poprzedniego o zaledwie kilka km. Warto zatrzymać się i podziwiać wysuszone pustynne tereny.

Pajara

W wiosce Pajara zatrzymaliśmy się aby rozprostować kości i móc zaczerpnąć świeżego powietrza pośród pięknej zieleni. Znajduję się tutaj niewielki lasek palmowy, gdzie pośród palm można poleniuchować na ławce. W miasteczku znajduję sie również kościół Iglesia Nuestra Senora de la Regla.

Ajuy

Po kilkugodzinnym zwiedzaniu terenów górzystych dojechaliśmy do Ajuy, która uznawane jest za wioskę rybacką. To tutaj znajduję się m.in. jedna z kilku dostępnych czarnych plaż na wyspie. Plaża otoczona z dwóch stron klifami, dlatego fale są tutaj na tyle wysokie, że należy uważać z kąpielami.
Warto wspiąć się na klif, z którego można podziwiać piękną panoramę wioski.

Viewpoint Sicasumbre
Punkt widokowy, oficjalnie nazwany punktem z mapą gwiazd i zegarem słonecznym.
Miejsce posiada tablice informacyjne posiadające wskazówki ułatwiające zlokalizowanie gwiazd, zegary słoneczne jak również bezpłatne teleskopy. Widok z góry jest warto odwiedzenia tego miejsca.

La Pared

Ostatnim punktem tego dnia była miejscowość La Pared, do którego mieliśmy dotrzeć na zachód słońca, jednak znaleźliśmy się tutaj dużo wcześniej. Widoki wspaniałe - małe plaże osłonięte cudownymi klifami i zapierające dech w piersiach wysokie fale. Polecam wybrać się tutaj o dowolnej porze, a jeżeli posiadamy auto terenowe to jechać dalej drogami szutrowymi.

Do naszego kurortu wypoczynkowego wracaliśmy już zachodnią częścią wyspy. Słońce padające zza chmur na pustynne i górzyste tereny dawały niesamowite kolory!

Byłeś/aś? Wyraź swoją opinię! Jedziesz? Zadaj pytanie- chętnie doradzę, pomogę ! :)