poniedziałek, 1 września 2014

Praga w 4 dni. Dzielnica żydowska- Josefov. Podsumowanie (dzień 4)

W ostatni dzień naszego zwiedzania pogoda dopisała, było ponownie upalnie. Z hotelu musieliśmy się wymeldować do godziny 10, wcześnie rano udaliśmy się jeszcze do pobliskiego sklepu Billa, zrobić zapas czeskiego piwa oraz słynnej czekolady Studenskiej ( cena w markecie 27 CZK, a chińczyków lub miejskich targach od 40-55 CZK). Zostawiliśmy nasze bagaże i udaliśmy się zwiedzać słynną żydowską dzienicę Josefov.

Nie zagłębialiśmy się dokładnie w historię tej dzielnicy, jednak można tutaj natrafić na Stary Cmentarz Żydowski, otwarty jest jednak w wyznaczonych dniach i godzinach (dodatkowo płatny wstęp), ratusz Żydowski, Sala Obrzędowa oraz aż sześć synagog: Staronowa, Pinkasa, Maiselowa, Hiszpańska, Klausowa i Wysoka.

Synagoga Staronowa

Ratusz Żydowski

Sala Obrzędowa

Synagoga Hiszpańska

Spacerując po dzielnicy, zmierzaliśmy już w stronę Klasztoru św. Agnieszki. który stanowił pierwszą w Czechach budowlę zbudowaną w stylu gotyckim. Zwiedzanie klasztoru jest za darmo. W środku znajduję się również Galeria Narodowa, obejmująca zbiory sztuki średniowiecznej tutaj jednak wstęp jest płatny.
Zaraz obok klasztoru znajduję się również kościół św. Hastala.

Kościół św. Haštala

Na zegarku wybijała dopiero godzina 15.00, wybraliśmy się po drodzę na polecane burgery, o których napiszę w osobnym poście. Następnie ponownie wybraliśmy się w stronę Mostu Karola, w celu wejścia na Wieżę Mostową, jednak z tej opcji skorzystałem, sam a rodzice odpoczywali pod pomnikiem Karola.
Wstęp na Wieżę Mostową kosztuje 90 CZK a do pokonania mamy ok. 120 schodów. Z samego szczytu wieży mamy piękny widok na cały Most Karola, jak również Hradczany.

Pomnik Karola IV

Plac Krzyżowców z wieży

Na Moście Karola można spotkać malarzy sprzedających swoje obrazy, osoby rysujące na poczekaniu karykatury, sprzedawców wszelkich możliwych pamiątek. Sam zdecydowałem się na zrobienie swojej pamiątki z tego miasta. Za portret zapłaciłem 35 Euro, co prawda Pani mnie trochę odmłodziła,  ale było warto, wisi już na honorowym miejscu w pokoju :)

Na zakończenie dnia wybraliśmy się ponownie na kolację. Następnie rodzice wskoczyli po bagaże do hotelu i wybrali się już na dworzec autobusowy Florenc, a ja zostałem i postanowiłem uwiecznić Pragę na zdjęciach wieczorową porą. (do najlepszego ujęcia Mostu Karola, najlepiej udać się na cypelek przed muzeum Smetany)

Powrotny PolskiBus mieliśmy o 23.55, jednak odjechaliśmy z kilkanaście minutowym opóźnieniem. Cała podróż odbyła się bez jakichkolwiek problemów, na szczęście autobus nie był zapełniony i można było rozsiąść się na dwóch siedzeniach.

Podsumowanie

• W Pradze urzeka wszystko - architektura, atrakcje turystyczne, atmosfera, ludzie oraz czeska kuchnia. Pomimo odwiedzenia kiku innych atrakcyjnych miast, to właśnie tutaj widziałem najwięcej turystów w jednym miejscu. Jest bardzo tłoczno, jednak są w mieście miejsca, gdzie zupełnie tego nie widać.
  • W Pradze nie trzeba znać języka czeskiego, a nawet angielskiego. W większości lokali moim rodzice dogadali się bez problemu używając języka polskiego, tylko ja próbowałem kontynuować rozmowę w języku angielskim, co było zupełnie niepotrzebne!
  • Codziennie robiliśmy ok. 10-15 km spacerując po najbardziej atrakcyjnych uliczkach Pragi.
  • Aby zwiedzić Pragę wystarczy max. 3-4 dni. Kilkugodzinne zwiedzanie zorganiowaną wycieczką np. z Karpacza to możliwość poczucia klimatu tego miasta i zapewne zachęcenia do przyjazdu na dłużej.

Przykładowy koszt 4 dni w Pradze na 3 osoby:

• Dojazd PolskimBusem na trasie Poznań-Praga-Poznań 210zł
  • 3 doby w 3* hotelu ze śniadaniem 500zł
  • codzienny średni koszt obiado-kolacji z piwem dla 3-ch osób ok 450-700 CZK
  • wstęp na dwie wieże widokowe 90 i 150 CZK/osoba
Całkowity koszt naszego 4-dniowego wypadu to ok. 1800 zł / 3 dorosłe osoby

W osobnym poście opiszę co, gdzie i za ile można dobrze zjeść w Pradze !
Zapraszam do śledzenia mnie na Facebooku !