piątek, 29 sierpnia 2014

Praga w 4 dni. Hradczany. Mala Strana (dzień 2)

Dzień drugi naszego pobytu w Pradze był bardzo upalny. W hotelowym pokoju nie można było usiedzieć, było bardzo duszno. Na ten dzień zaplanowałem zwiedzanie historycznej dzielnicy Hradczany oraz Małej Strany. Aby dostać się na te dzielnice, należy przejeść przez Most Karola, i następnie spacerkiem ok. 25 min. do Zamku Praskiego (również po schodach). Jednak obmyśliłem inny plan zwiedzania. Metrem linia A dostaliśmy się do stacji Hradcanska, i to właśnie od strony Hradczan zmierzaliśmy ku Mostu Karola. Okazał się to bardzo dobry pomysł, ponieważ nie nadwyrężaliśmy nóg wchodząc i schodząc po schodach (a mało ich nie jest) z historycznej dzielnicy.

Co warto zobaczyć na Hradczanach?

Od strony stacji metra udaliśmy się w stronę Ogrodów Królewskich, w którym mogliśmy zobaczyć Praski Belweder. Teren bardzo zielony, idealny do odpoczynku, znajduję się tutaj również wiele gatunków drzew i krzewów, które są dokładnie opisane.

Belweder

Z Ogrodów Królewskich dotarliśmy na teren Zamku Praskiego, to olbrzymi kompleks niezwykłych budowli. Swoje reprezentacyjne sale ma tutaj m.in. prezydent Czech.  Z pierwszego dziedzińca wchodzi się przez Bramę Macieja na drugi dziedziniec, gdzie znajduje się przepiękna barokowa fontanna. Stamtąd trafia się na trzeci dziedziniec z katedrą św. Wita i Bazyliką św. Jerzego.

Drugi dziedziniec z gotycką fontanną

Zamek Praski

Na terenie Zamku Praskiego znajduję się Katedra św. Wita. Z zewnątrz katedra zachwyca bogactwem gotyckich przepór i detali- wieżyczek, schodów, barierek. Najwyższa wieża katedry ma 124 m wysokości, właśnie tutaj udaliśmy się na jedną z wież, która ma niecałe 100 metrów podziwiać panoramę miasta. Bilet kosztuje 150 CZK, do pokonania jest niecałe 300 schodów. Widok na całą Pragę jest powalający, warto było wejść tak wysoko. Naszego dnia było małe zainteresowanie, więc bez problemu mogliśmy zrobić sobie przerwy w czasie wchodzenia.

Wnętrze katedry św. Wita

Panorama z wieży katedry św. Wita

Po zejściu z wieży odpoczeliśmy chwilę w cieniu, następnie udaliśmy się już w stronę Malej Strany schodami o których wspominałem wcześniej.

Trzeci dziedziniec z katdrą św. Wita

Bazylika św. Jerzego

Droga z Hradczan na Małą Stranę

Mala Strana to urokliwa dzielnica z pięknymi kamieniczkami. Udaliśmy się tutaj na popołudniowy obiad, w drodze na Most Karola zwiedziliśmy jeszcze kościół Marii Panny Zwycięskiej, znajduję się tam Praskie Dziesiątko Jezus, z prawie 150 ubrankami darowanemu mu w podzięce za spełenienie prośb i wysłuchanie modlitw.
Zaraz przy Wełtawie znajduję się Wyspa Kampa. Jest tu przestrzeń, zieleń i piękny widok na drugą stronę Wełtawy. Niedaleko mamy również Mur Lennona, pod murem spotykają się jego fani muzycy, a do teraz powstają tam co rusz nowe grafitti. Zaraz obok Most Miłości ze starym wodnym młynem.

Kościół Marii Panny Zwycięskiej

Most Miłości

Stary młyn przy Moście Miłości

Mur Lennona

Zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku!