czwartek, 26 stycznia 2017

Autem po Chorwacji - wybrzeże środkowe

Termin wyjazdu: 08.04.2016

Mając do dyspozycji auto w Chorwacji, warto wybrać się na jednodniową objazdówkę po wybrzeżu.
Z racji, że zakwaterowaliśmy się na 4 dni w Zadarze, stąd rozpoczęliśmy naszą podróż.
Wstępnie mieliśmy dojechać aż do Splitu, jednak wstrzymały nas urokliwe miejsca po drodze, które zasługiwały na więcej, niżeli zobaczyć i uciekać dalej.

Zadar

Chorwackie miasto uznawane za jedno z najpiękniejszych w Europie, znajduje się w 10-tce najbardziej polecanych miast do odwiedzenia. Zadar pełen jest antycznych i średniowiecznych zabytków. Odwiedzając Zadar warto podczas zwiedzania przysiąść w kafejce, napić się kawy i czerpać pozytywną energię miasta.

W Zadarze warto zobaczyć:

Kościół św. Donata
Plac z Morskimi organami/Pozdrowienie Słońca

Biograd na Moru

W tym małym portowym mieście uwagę przykuwa przystań przy której cumują drogie łodzie, jachty i statki. Warto tutaj połączyć podziwianie pięknych obiektów a później pospacerować małymi uliczkami w centrum miasteczka i odwiedzić znajdujący się tutaj lokalny kościółek.

Wyspa Murter

Zjechaliśmy z drogi na ta wyspę z ciekawości.Wyspa znana jest z czystych, piaszczystych plaż i wód, dzięki czemu są tu idealne warunki do nurkowania. W małej wiosce Betina, siadamy i pijemy popołudniową kawę obserwując życie mieszkańców.

Vodice

Kierując się na południe, wjechaliśmy do Vodice. Jest to turystyczna miejscowość, która w sezonie tętni życiem. My zastaliśmy ciszę i spokój, akcentem wakacyjnym okazały się lody w jednej z czynnych poza sezonem lodziarni. Krótki odpoczynek przy porcie i ruszyliśmy dalej.

Szybenik

Najbardziej urokliwym punktem podróży było miasto Szybenik, wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Urokliwe uliczki zaprowadzają nas do twierdzy św. Michała. Po drodze warto wejść do Katedry św. Jakuba, podziwiać dziedziniec Ratusza i odwiedzić ogród przed franciszkańskim klasztorem św. Wawrzyńca. Na zakończenie zwiedzania możemy przespacerować się promenadą.
Nie można zapomnieć zatrzymać się przy atrakcyjnym Sibenickim moście, na którym organizowane są skoki na bungy. Panorama z mostu jest wprost urzekająca!

Sibenicki Most

Promenada w Szybeniku

Plac przed ratuszem

Trogir

Kolejne portowe miasteczko, które wpisane jest na listę UNESCO. Średniowieczna starówka Trogiru położona jest na wyspie a wzdłuż portu jego bulwar obsadzony jest palmami. Starówka to kilkanaście wąskich i urokliwych uliczek, spacerując nimi możemy trafić na takie zabytki jak Pałac Stafileo, Katedrę św. Wawrzyńca czy Pałac Ćipoko.

Byłeś/aś? Wyraź swoją opinię! Wybierasz się? Zadaj pytanie- chętnie doradzę, pomogę ! :)