wtorek, 12 stycznia 2016

Najlepsze plaże na Cyprze - Ayia Napa i okolice

Wypoczywając na Cyprze, nie możemy zapomnieć o cudownych, piaszczystych plażach.
W samej Ayia Napie do dyspozycji mamy plaże do których w zależności od miejsca naszego zameldowania możemy dotrzeć pieszo, autobusem lub taksówką.



 Najlepsze plaże w Ayia Napie  

Pantachou Beach

Plaża znajdująca się najbliżej centrum Ayia Napy. Długa, piaszczysta i wąska. Przyjemne wejście do morza, woda momentami błękitna. Zaleca się odbić ok. 100-200 metrów od wejścia do portu, ponieważ woda w tym miejscu może być zanieczyszczona. Zostaliśmy o tym poinformowani przez poznaną w porcie i pracującą tutaj polkę.  Plusem tego miejsca jest bliskość centrum. 








 Nissi Beach

Plaża uznawana jest jedną z najpiękniejszych na wyspie, oznaczona niebieską flagą. Plaża piaszczysta, woda błękitna z bardzo długim płytkim wejściem do wody. Plaża z racji popularności bardzo zatłoczona. Bary, muzyka - miejsce idealne dla młodzieży. Plaża oddalona ok. 4 km od centrum Ayia Napy dlatego najlepiej dojechać tutaj autobusem lub taksówka. 











  
Makronissos Beach

 Według mnie najlepsza i najprzyjemniejsza plaża w Ayia Napie - istny cud!
Plaża podobna do Nissi Beach, oddalona zaledwie ok. 1 km dalej - jest mniej uczęszczana. Spacerując tutaj można odkryć malutki raj.. Po prawej stronie znajduję się ścieżka prowadząca do małej plaży- otaczające ją kamienne skały wręcz hipnotyzują pozwalając oddać się błogiemu lenistwu.











Vathia Gonia 

Plaża mieszcząca się w małej zatoczce. Przy plaży położonych jest kilka ekskluzywnych hoteli.
Przyjemna, mało uczęszczana plaża, większość to turyści z hotelu. Przyjemne wejście do morza z błękitną wodą. Plaża warta odwiedzenia.







RANKING NAJLEPSZYCH PLAŻ W AYIA NAPIE 

Mając okazję odwiedzić większość dostępnych plaż w najbardziej znanym kurorcie wypoczynkowym Cypru, mogę wystawić mój własny ranking najlepszych plaż. Jeżeli kiedykolwiek będę miał okazję odwiedzić Ayia Napę nie będę miał już problemu z wyborem najlepszej plaży do wypoczynku. 

1. Makronissos Beach
2. Nissi Beach
3. Vathia Gonia 
4. Pantachou Beach

Byłeś/aś? Wyraź swoją opinię! Jedziesz? Zadaj pytanie- chętnie doradzę, pomogę ! :)



10 komentarzy:

  1. Bardzo atrakcyjna plaża. Palmy sztuczne, czy prawidziwe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, raczej były prawdziwe :)

      Usuń
    2. Nie no ktoś tą palmę do Warszawy musiał przywieźć pod pachą :)

      Usuń
    3. Ciekawe kto? Trzeba prześledzić komu najbardziej palma odbija w rządzie. :)

      Usuń
  2. Dla mnie tylko te bez ludzi. uwielbiam ludzi ale na tych pierwszych plażach z góry mógłbym sobie nie poradzić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy byłam na Cyprze to za zimno było na plażowanie... ale nastawiłam się wtedy na zwiedzanie, więc mi to nie przeszkadzało. Moją bazą było Pafos i muszę przyznać, ze tamtejsza plaża wcale nie mnie zachwyciła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Do Nissi podeszłam bardzo sceptycznie ze względu na te wściekłe tłumy, więc poszłam po zachodzie słońca i udało się - było niemal pusto :) Jest naprawdę rajska, takie trochę europejskie Malediwy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Woda piękna, ale strasznie nie lubię tych leżaków na plaży. Jeden przy drugim, w ogóle nie ma miejsca na nic. Ze zdjęc najbardziej podobała mi się Makronissos Beach ze względu na braku masy ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie najlepsze plaże to takie niezbrukane przez człowieka i z jak najmniejszą jego ilością:) dla mnie nawet wygodniej przejść długi odcinek a potem cieszyć się ciszą i naturą:) pozdr, Asia

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio trudno znaleźć blogera podróżniczego, który nie był na Cyprze ;). Ale piszcie, piszcie - sama chcę się tam wybrać, więc chętnie czytam. :D Choć ok, plaże to nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń